WELCOME TO MANAGEMENT

شخصی مدیریت اقتصاد عکس << WWW.SHAYESTE.NET >>

اوباما ایرانی است !!!!!!!!

اوباما ایرانی است !!!!!!!!

نتیجه تحقیقات دانشگاه ام آی تی آمریکا

کد خبر: ۴۰۴۴

 

۱۳۸۷

http://thumbp1.mail.vip.ac4.yahoo.com/tn?sid=964774873&mid=ADQxvs4AAFVQSFfNMwamPmRkTu4ایتارتاس دراین خصوص گزارش داد:تحقیقات تازه یک تیم تحقیقات تاریخی!! بر روی اصل و نسب باراک اوباما نشان داده است که او یک ایرانی الاصل است.

 دکتر اندی واسهول از موسسه تحقیقات تاریخی دانشگاه ام آی تی آمریکا  میگوید: مطابق تحقیقات تیم وی، باراک اوباما ذاتا از اهالی جنوب ایران وشیعه است.

به گفته وی ,خاندان اوباما در حقیقت همان خاندان معروف اُوبامای بوشهر هستند که در دوران قاجاریه جلای وطن کرده و طی چند نسل به آمریکا رسیده اند. جد بزرگ اوباما، میر حسن خان اوبامایی که از میرآب های معروف بوشهر بوده و به همین خاطر اُوباما (یعنی 'آب با ما' می باشد) پس از یک نزاع خونین با سقاباشی ناصرالدین شاه قاجار از بوشهر فرار کرده به سرحدات عثمانی می رود. وی ابتدا در حلبچه به عنوان تاجر زردچوبه فعالیت کرده و پس از ارتقا در تجارتش به عنوان تاجر زعفران به شهر حلب (در سوریه کنونی) می رود. مقارن با ایام مشروطه میر حسن خان در حلب فوت نموده و پسر وی علی اصغر اوباما ، به خاطر ضدیت اهالی عثمانی با شیعیان ایرانی خانواده را به سمت طرابلس می کوچاند.

خاندان اوباما در آنجا به تجارت تنباکو مشغول می شوند اما پس از ممنوعیت استعمال قلیان در آن جا، دسته دسته شده و به جاهای دیگر مهاجرت می کنند. در این ایام که اندکی قبل از جنگ دوم جهانی بوده پدر بزرگ حسین به همراه خانواده اش جنوب غربی آفریقا مهاجرت می کنند. وی در آنجا برای امرار معاش از پشم شتران پارچه درست می کرده و به اسم ایرانی 'برک' (barak) به فروش می رسانده که پس از پایان جنگ جهانی به شدت مورد استقبال قرار گرفته و به همین خاطر از طرف معاون شهردار واشینگتن دی سی به لس آنجلس دعوت می شود.

وی پس از ورود به خاک آمریکا به همراه خانواده اش در تگزاس رحل اقامت می افکند و به تولید و تجارت برک (در گویش آمریکایی 'باراک') می پردازد. اما پس از چندی به خاطر ممنوعیت واردات شتر و پشمش به آمریکا ورشکست شده و بناچار فرزندانش را به مدرسه می فرستد.
پدر باراک، یعنی حسین اوباما پس از طی دوران مدرسه و دانشگاه، تابعیت ایرانی-آمریکایی بدست آورده با یک دختر مسیحی ازدواج کرده و سپس به اصرار خانواده همسر خود به ناچار مذهب اسلامی-مسیحی اختیار می کند اما از انتخاب اسم اسلامی یا ایرانی برای فرزند خود منع می شود. به همین خاطر با انتخاب نام 'باراک' که در حقیقت همان لفظ فارسی برک است، و انتقال نام میانی و نام خانوادگی 'حسین اوباما' برای پسرش به هویت خود روی فرزندش ادامه می دهد.

بنا براین گزارش، افشای این امر می تواند دردسر بزرگی برای آینده سیاسی اوباما در آمریکا و ایران باشد.

تا کنون اوباما از درک و اظهار نظر مدعیات این تاریخ نگاران معذور بوده است:)     

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۱۱:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۳/٢٩
تگ ها : طنز


دربهای قوطی های نوشابه آلوده تر از توالتهای عمومی می باشد

این پیام خیلی مهم است!

دربهای قوطی های نوشابه آلوده تر از توالتهای عمومی می باشد  

این واقعه اخیراً درشمال تگزاس اتفاق افتاده است. زنی در روز یکشنبه برای قایقرانی رفته بود وبا خودش چندتا قوطی نوشایه برده وآنها رادریخچال گذاشت .روز 2شنبه اوبه بیمارستان منتقل شد ودربخش مراقبتهای ویژه بستری شدودرروز 4 شنبه فوت کرد.

کالبدشکافی نشان داد که دراثربیماری عفونی لپتوسپیروز مرده است.نتیجه تحقیقات نشان داد که او قوطی نوشابه را بدون لیوان استفاده کرده است.آزمایشات نشان داد که قوطی ها آلوده به ادرارخشک شده موش صحرایی بوده است وبخاطرهمین دچار این بیماری عفونی شده است.ادرار موش محتوی موادسمی وکشنده است ..خیلی توصیه می شود که قسمت بالای قوطی های نوشابه راقبل از مصرف دقیق بشوئید .قوطی ها در انبارکالا نگهداری می شوندوبدون اینکه تمیز شوند مستقیم به مغازه ها فرستاده می شوند.

یک مطالعه در NYCU نشان داد که دربهای قوطی های نوشابه آلوده تر از توالتهای عمومی می باشد وآلوده به میکروبها وباکتری ها می باشد.

بنابراین قبل از اینکه آنها را با دهانتان بخورید با آب خوب بشویید تا این اتفاق مهلک برایتان رخ ندهد.

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۱۱:۳۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۳/٢۳
تگ ها : سلامتی


مهندسی اقتصاد

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس هفتم بابیان اینکه دو سال طول کشید تا دولت را قانع کنیم که اقتصاد کشور نیاز به تئوری دارد و صرفا با دیدگاه مهندسی نمی‌شود کشوررا اداره کرد،

خاطرنشان کرد: از نظر مهندسی عبور رشته کوه البرز از سوراخ سوزن ممکن است یعنی باید کوه را پودر کرد و این پودر را از سوراخ عبور داد اما بحث این است که آیا این کار توجیه اقتصادی دارد یا اصولا مفید است یا نه.

این درد مشترک همه اقتصاددانان نسبت به برخی تصمیم‌های دولت بود که با سکوت مجلس مواجه شد. باهنر گفت: بدون تئوری اقتصادی، پول نفت داشتن خیلی بدتر از نداشتن پول نفت است.

سؤال این است که آیا دولت نهم در خرج کرد پول نفت تئوری دارد یا به عمل خویش باور دارد. قیمت نفت از 130‌دلار هم فراتر رفته و افسونگری می‌کند لیکن دغدغه این است که تئوری مشترک مجلس آینده و دولت حاضر برای پول نفت چیست؟ نفت ما 100 ساله شد اما اقتصاد ما وابسته‌تر؛ برای رهایی از بند نفت چه نظریه‌ای داریم؟

تورم محصول تصمیم‌های دولت و مجلس در سیاست‌های پولی و مالی است نه برخاسته از فلان‌ها و فلان‌ها که باهنر خود می‌گوید این حرف‌ها خریداری ندارد. اقتصاد ایران مهندس محور است و اقتصاددانان حاشیه نشین‌اند و به تحلیل رفتارها می‌پردازند.

راستی اگر تورم درد مشترک همه ماست آیا مجلس آینده برنامه‌ای دارد تا دولت را ملزم سازد که نرخ تورم هدف را اعلام و بر مبنای آن حرکت کند؟ آیا رابطه بین تورم و نرخ سود بانکی خط بطلانی بر نظریه‌های مسلم اقتصادی نیست؟ می‌توان نرخ سود بانکی را منفی هم کرد چرا که ربطی به تورم ندارد و از رد کردن کوه البرز از سوراخ سوزن که دشوارتر نیست!

نمایندگان مردم در مجلس هشتم می‌توانند و باید میزان الحراره‌ای برای اقتصاد ایران تعیین کنند و اگر غیراین باشد، مهندسان کار خویش کنند و اقتصاددانان را افسوسی بیش نخواهد ماند!

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ٦:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۳/۱٢
تگ ها : اقتصاد


هیچ‌وقت به چیزی که کاملا در موردش مطمئن نیستی افتخار نکن!

چهار تا دوست که 30 سال بود همدیگه رو ندیده بودند توی یه مهمونی همدیگه رو می‌بینند و شروع می‌کنند در مورد زندگی‌هاشون برای همدیگه تعریف کردن. بعد از یه مدت یکی از اونا بلند میشه میره دستشویی. سه تای دیگه صحبت رو می‌کشونند به تعریف از فرزندانشون...

اولی: پسر من باعث افتخار و خوشحالی منه. اون توی یه کار عالی وارد شد و خیلی سریع پیشرفت کرد. پسرم درس اقتصاد خوند و توی یه شرکت بزرگ استخدام شد و پله‌های ترقی رو سریع بالا رفت و حالا شده معاون رئیس شرکت. پسرم آنقدر پولدار شده که حتی برای تولد بهترین دوستش یه مرسدس بنز بهش هدیه داد.

دومی: جالبه. پسر من هم مایه افتخار و سرافرازی منه. توی یک شرکت هواپیمایی مشغول به کار شد و بعد دوره خلبانی گذروند و سهامدار شرکت شد و الان اکثر سهام اون شرکت رو تصاحب کرده. پسرم اونقدر پولدار شد که برای تولد صمیمی‌ترین دوستش یه هواپیمای خصوصی بهش هدیه داد.

سومی: خیلی خوبه. پسر من هم باعث افتخار من شده. اون توی بهترین دانشگاههای جهان درس خوند و یه مهندس فوق‌العاده شد. الان یه شرکت ساختمانی بزرگ برای خودش تاسیس کرده و میلیونر شده. پسرم اونقدر وضعش خوبه که برای تولد بهترین دوستش یه ویلای 300 متری بهش هدیه داد.

هر سه تا دوست داشتند به همدیگه تبریک می‌گفتند که دوست چهارم برگشت سر میز و پرسید این تبریکات به خاطر چیه؟ سه تای دیگه گفتند: ما در مورد پسرهامون که باعث غرور و سربلندی ما شدن صحبت می‌کردیم. راستی تو در مورد پسرت چی داری تعریف کنی؟

چهارمی گفت: پسر من همجنس‌باز شده و شبها با دوستاش توی یه کلوپ مخصوص همجنس‌بازها کار می‌کنه. سه تای دیگه گفتند: اوه! مایه خجالته! چه افتضاحی! دوست چهارم گفت: نه. من ازش ناراضی نیستم. اون پسر منه و من دوستش دارم. در ضمن زندگی بدی هم نداره. اتفاقا همین دو هفته پیش به مناسبت تولدش از سه تا از صمیمی‌ترین دوست‌پسراش یه مرسدس‌بنز و یه هواپیمای خصوصی و یه ویلای 300 متری هدریه گرفت!

نتیجه اخلاقی: هیچ‌وقت به چیزی که کاملا در موردش مطمئن نیستی افتخار نکن!

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ٢:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۳/٧


انعکاس نظرات آیت الله منتظری در مورد بهائیان

انعکاس نظرات آیت الله منتظری در مورد بهائیان

بتازگی از قول آیت الله منتظری، از مراجع تقلید شیعیان در ایران، اظهاراتی در ارتباط با حقوق شهروندی بهائیان منتشر شده است که مورد توجه رسانه های اینترنتی قرار گرفته است. آیت الله منتظری در پاسخ به استفتایی گفته است که بهائیان مشمول "حقوق شهروندی" می شوند.

در شرایطی که پیروان کیش بهائیت در ایران با محدودیتها و فشارهای فزاینده ای روبرو هستند، این سخنان آیت الله منتظری بازتاب گسترده ای پیدا کرده است.

در تماسی که بخش فارسی بی بی سی با دفتر آیت الله منتظری داشت، مجتبی لطفی، مسوول اطلاع رسانی دفتر این مرجع دینی، در این زمینه گفت که فتوای اخیر منعکس کننده تمامی نظرات آیت الله منتظری نسبت به بهائیت نیست.

به گفته آقای لطفی، با توجه به نفوذی که بهائی ها از دهه ۱۳۳۰ شمسی در نجف آباد، زادگاه آیت الله منتظری داشته اند و حتی در آنجا دارای محل عبادت ویژه بوده اند، آیت الله منتظری از آن زمان می کوشیده که با پیروان این آیین به نوعی مقابله فرهنگی بپردازد، زیرا "بهائیت" از نگاه آیت الله منتظری "فرقه ای است که اگرچه از قالب اسلام بیرون آمده، پیروان آن مروج افکاری هستند که با این دین تناسب ندارد."

آقای لطفی می گوید که پیش از انقلاب، آیت الله منتظری به دلیل مخالفتهایش با بهائی ها چند بار احضار و بازجویی شده بود.

آقای لطفی اضافه می کند که در استفتای اخیر از آیت الله منتظری پرسیده شده که آیا بهائی ها از اقلیتهای دینی محسوب می شوند و اگر چنین است چرا این موضوع در قانون اساسی ذکر نشده است.

به گفته آقای لطفی، آیت الله منتظری در پاسخ گفته که چون بهائیان کتاب آسمانی نظیر کتابهای آسمانی یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان ندارند، از اقلیتهای دینی به حساب نمی آیند اما به دلیل آن که در ایران بدنیا آمده اند، مالیات می پردازند و اجداد آنها در این کشور زندگی می کرده اند،شهروند ایران هستند، حقوق شهروندی آنها باید رعایت شود و همان گونه که در قرآن و از جانب اولیای دین سفارش شده، باید با آنها با رافت و مهربانی رفتار شود.

به گفته آقای لطفی، آیت الله منتظری همچنین گفته است که بهائی ها از جمله کفارهستند اما نه کافر حربی محسوب می شوند و نه کافر ذمی. بلکه آنها کافر معاهد یا مستامن هستند به این معنا که اگر در عهد حاکمیت اسلامی، فعالیتی علیه حاکمان جامعه نکنند، از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

مجتبی لطفی همچنین در پاسخ به این پرسش بی بی سی که آیا مراجع پیشین شیعیان هم نسبت به بهائی ها نظری مشابه نظر آیت الله منتظری داشته اند گفت که آیت الله سید محمد حسین بروجردی که استاد آیت الله منتظری بوده است فتوا داده بود که مسلمانها باید معاشرت و مخالطه با بهایی ها را ترک کنند که به تعبیر آقای لطفی نوعی مبارزه منفی و عاری از خشونت با بهائیت و پیروان آن است.

نظر شما درباره سخنان اخیر آیت الله منتظری در مورد بهائی ها چیست؟

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ٧:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۳/٤
تگ ها : فقه


آیا چند همسری ویژه ی کشورهای اسلامی و شرقی است؟

آیا چند همسری ویژه ی کشورهای اسلامی و شرقی است؟

سروش مهاجر

وقتی سخن از چند همسری و به ویژه با واژه اسلامی آن "تعدد زوجات" پیش می آید، همه نگاه ها به شرق و به ویژه جهان اسلام معطوف می شود. البته چنین نگاهی دور از ذهن نیست. چراکه قرآن کتاب مذهبی مسلمانان با قید شرایطی این مسئله را جایز شمرده است. پیامبر اسلام (ص) نیز که به گفته صریح قرآن الگویی برای مسلمانان به شمار می آید، خود چند همسر داشت.

اما جالب است بدانیم به رغم آنکه بسیاری ، این مقوله را محدود به شرق و به ویژه جهان اسلام می دانند، در سایر کشورها از جمله کانادا و آمریکا نیز، چند همسری وجود دارد. البته رواج آن به هیچ روی با کشورهای موسوم به "شرق" قابل مقایسه نیست.

اخیرا " حزب دمکرات نو" کانادا در مورد به وجود آمدن جامعه ای چند همسری در منطقه "بانتیفول" در شهر ویکتوریا واقع در استان بریتیش کلمبیا، به دولت مرکزی هشدار داده است.

"دان بلک" رهبر شاخه این حزب در ونکوور در نامه خود به وزیر دادگستری دولت مرکزی نوشت که صرف داشتن اختیار توسط دولت استانی بریتیش کلمبیا در این مورد، سبب سلب مسئولیت دولت مرکزی نمی شود. لذا درخواست کرده که این اقدام توسط دولت مرکزی جرم اعلام شود.

از آنجا که آزادی مذهب در قوانین کانادا کاملا به رسمیت شناخته می شود، این رهبر حزبی در نامه خود تأکید کرده که برخورد با چنین پدیده ای را نباید مبارزه با آزادی دینی قلمداد نمود.

قضاتی هم که اینک در دادگاه های استان مورد اشاره مشغول رسیدگی به این مقوله هستند، باید در احکام خود دقت کنند که این حکم ها با حقوق شخصی افراد، حقوق بشر و آزادی های اعتقادی مغایرت نداشته باشند.

گرچه دولت مرکزی اعلام کرده که در انتظار رأی نهائی دادگاه ونکوور است، اما روشن ساخته که مقوله چندهمسری همچنان در کانادا غیرقانونی محسوب خواهد شد. چراکه با وجود پایبندی دولت به آداب و رسوم و سنت های جوامع مختلف کشور، اگر هر یک از این آداب و سنن در جامعه کانادا مذموم محسوب شوند، نمی توانند دارای وجاهت قانونی باشند.

مسئله ای که آقای بلک به آن اشاره کرده، به هیچ روی مقوله ای جدید محسوب نمی شود.

به اعتقاد "والی اوپال" دادستان کل استان بریتیش کلمبیا ، شوهر دادن دخترکان ١۴ یا ١۵ ساله به مردان ۴۵ تا ۵٠ ساله، "خلاف ارزش های جامعه ماست." کمااینکه نشریه "مک لینز" در شماره ۲۵ ژوئن ۲٠٠٧ (۵ تیر ١۳۸۶) خود، گزارشی مفصل را به مقوله چند همسری در کانادا اختصاص داد. این گزارش که به قلم "کن مک کوئین" خبرنگار این نشریه و با کمک "تونی وینتون" خبرنگار "آسوشیتدپرس" نوشته شده بود، به چند همسری در کانادا و آمریکا اختصاص داشت.

در مقاله مورد اشاره آمده بود که حتی برخی از کانادایی های بسیار تحصیلکرده، در " تارنمایی به نام "هووها" به روشنی در مورد عقیده خود در باره چند همسری قلمفرسایی می کنند. در این تارنما اظهار نظر زنانی هم منعکس می شود، که خود هوو دارند. برخی افراد دیگر هم اعم از زن و مرد که هوادار این روش باشند، نظرات خود را در این تارنما ابراز می کنند.

شگفت انگیز است که بدانیم "هووها" تنها تارنمایی نیست که صاحبان این عقیده اعم از مذهبی و غیر مذهبی، در آن به اظهار نظر می پردازند. عقیده ای که دست کم در مرحله نظری (تئوری) در کانادا و هر ۵٠ ایالت آمریکا غیرقانونی می باشد. 

وقتی سخن از چندهمسری و به ویژه با واژه اسلامی آن "تعدد زوجات" پیش می آید، همه نگاه ها به شرق و به ویژه جهان اسلام معطوف می شود. البته چنین نگاهی دور از ذهن نیست. چراکه قرآن کتاب مذهبی مسلمانان با قید شرایطی این مسئله را جایز شمرده است. پیامبر اسلام نیز که به گفته صریح قرآن الگویی برای مسلمانان به شمار می آید، خود چند همسر داشت.

در هفته گذشته به چند همسری در کانادا پرداخته شد، و اینک این مقوله در آمریکا و اسرائیل مورد بحث قرار می گیرد.

 مقوله چندهمسری تنها به کانادا محدود نمی شود. کمااینکه "خبرگزاری آسوشیتدپرس" روز ١۴ آوریل (٢۶ فروردین) گزارش داد که بر اساس تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده، اعضای فرقه ای که چند همسری را مجاز می داند، به دادگاهی در "سن آنجلو" فراخوانده شده اند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که دختری ١۶ ساله از ساکنان "مجتمع در آرزوی صهیون" در الدورادو که در ۴۵ مایلی جنوب سن آنجلو در ایالت تگزاس واقع شده، در تماس با یکی از خطوط تلفنی اضطراری مربوط به خشونت های خانوادگی شکایت کرده بود که مورد سوء استفاده جسمی و جنسی شوهر ۵٠ ساله خود قرار دارد.

این مجتمع ١٧٠٠ جریبی که پیش از این محل بازی بوده، در سال ٢٠٠۳ (١۳۸٢) توسط فرقه ای مذهبی خریداری گردید. این فرقه از پیروان "کلیسای مورمون ها" یا "کلیسای بنیادگرای عیسی مسیح وابسته به قدیسین روز بعد" هستند. سپس بناهایی از جمله تعدادی خانه های بزرگ شبیه به خوابگاه، یک مرکز درمانی کوچک، یک کارخانه پنیر، یک دستگاه تصفیه آب، و یک معبد در آن ساخته شد.
در فرقه ای از پیروان کلیسای مورمون ها که در ایالت تگزاس زندگی می کنند، چندهمسری از طریق توافق والدین و اغلب بین دختران زیر ١۸ سال و مردان مسن صورت می گیرد. گرچه پیروان این فرقه معتقدند که این کار پاداش اخروی دارد، اما نوعا در کلیسای مورمون ها چندهمسری به طور گسترده رایج نیست

انتشار این شکایت سبب گردید که روز ٣ آوریل (١۵ فروردین) پلیس به مجتمع مورد اشاره یورش ببرد، و ۴٣٧ کودک را از آنجا خارج کند. پس از این حمله، تا ٩ آوریل (٢١ فروردین) به جز مواردی خاص، از هرگونه ورود به محوطه زندگی این افراد و همچنین خروج از آن جلوگیری به عمل آمد.
در عین حال ١۴٠ زن نیز به همراه کودکان مورد اشاره از این مجتمع انتقال داده شده اند. کودکان تحت سرپرستی قانون قرار گرفتند، اما در مورد زنان چنین تصمیمی اتخاذ نشد. اظهارنامه های کارکنان حمایت از کودکان حاکی از آنست که آنها در مجتمع مورد اشاره، آثاری از سوء استفاده به دست آورده اند.

در فرقه مورد اشاره، چندهمسری از طریق توافق والدین و اغلب بین دختران زیر ١۸ سال و مردان مسن صورت می گیرد. گرچه پیروان این فرقه معتقدند که این کار پاداش اخروی دارد، اما نوعا در کلیسای مورمون ها چندهمسری به طور گسترده رایج نیست.

اینک ٣۵٠ وکیل از سراسر کشور داوطلب شده اند، که در پی آزادی بچه ها باشند. "گای چوئیت" دادستان ایالت تگزاس در این مورد می گوید: "این واقعا برای وکلای تگزاس مهم است، که همه به عدالت دسترسی داشته باشند." چراکه قوانین مربوط به بهزیستی کودکان اشعار می دارد، که هر بچه ای در این ایالت از حق داشتن وکیل برخوردارست.

سه مادر این فرقه در نامه ای برای "ریک پری" فرماندار ایالت یاد شده، تقاضای کمک کرده اند. این مادران در نامه خود که یک فتوکپی از آن به دست مسئولان خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده است، ادعا کرده اند که برخی از فرزندانشان بیمارند و حتی نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.
آنها همچنین می گویند از زمانی که کودکان زیر سرپرستی قانونی ایالت درآمده اند، از آنها در مورد مسائلی پرسش شده که چیزی در موردشان نمی دانند.

این سه که نامه را امضاء کرده اند و مدعی هستند که نماینده سایر مادران می باشند، می گویند که ١۵ تن از مادرها در هنگام انتقال فرزندانشان توسط پلیس حضور نداشتند. آنها همچنین نوشته اند که از پری می خواهند در مورد محلی که کودکان به آنجا انتقال داده شده اند، بررسی کند. زیرا "بسیاری از فرزندان ما در نتیجه شرایط این محل بیمار گشته اند. به طوری که حتی برخی از آنها، به ناچار به بیمارستان منقل شده اند."

اما "رابرت بلک" سخنگوی پری اعلام کرده که چنین نامه ای دریافت نشده، و بنابراین نمی تواند در مورد آن اظهار نظر کند.

Washington Prism    منبع: واشینگتن پریزم

 

حمله مجری به سیاست ترویج زن دوم از سوی صدا وسیما در یک برنامه زنده

در اتفاقی نادر، صدا و سیما در یک برنامه زنده  اقدام به خود زنی کرد و سیاست ترویج زن دوم توسط صدا و سیما، از سوی مجری و کارشناس آن به باد انتقادات شدید گرفته شد. 

به گزارش خبرنگار فرارو، آخرین برنامه زنده تلویزیونی "اردیبهشت" که از شبکه 4 سیما پخش می شود با موضوع "تقویت و تحکیم خانواده در رسانه" با حضور دکتر اعظم راد به عنوان کارشناس جامعه شناسی رسانه برگزار شد  که پس از گذشت چند دقیقه از برنامه، موضوع اصلی ، به حمله به سیاست صدا و سیما در ترویج پدیده زن دوم، تبدیل شد. 

ابتدا مجری زن برنامه با نام بردن از مجموعه های تلویزیونی "کتاب و خنجر" ، "مسافری از هند"،"نرگس" ،"میوه ممنوعه" و "پیامکی از دیار باقی" هدف این مجموعه را عادی سازی ازدواج با زن دوم و شکستن حریم خانواده دانست و گفت:ممکن است آقایان تولید وتایید کننده این مجموعه ها آرزوی خود را در تلویزیون مطرح کنند!
 
کارشناس برنامه هم با بیان اینکه طرح ازدواج مجدد ، در واقع گذاشتن نام قشنگ روی خیانت به همسر اول است،مدعی شد: حتی بسیاری از مردان در مراجعاتی که به من داشته اند از طرح مکرر موضوع زن دوم در صدا و سیما ناراحتند! 

وی با بیان اینکه ممکن است گرفتن زن دوم بدون اطلاع همسر اول خلاف کوچک قانونی باشد اما سو، استفاده از حیثیت زنان، خلاف بزرگ اخلاقی است، گفت: عدم خلاقیت تهیه کنندگان،  سپردن امور  به افرادی خاص و تکراری و عدم توجه به جوانان و نوآوری از سوی مسوولین صدا و سیما به سیاست ترویج زن دوم دامن زده است. 

این نخستین باری است که سیاست های صدا و سیما در برنامه هایش  مورد هجمه ای اینچنینی واقع می شود. 

پیش از این در برخی برنامه های نقد و بررسی ، بعضی از کارشناسان، سیاست های رسانه ملی را به چالش کشیده بودند اما اینکه مجری و کارشناس میهمان برنامه با هم به صدا وسیما در یک برنامه تلویزیونی حمله کنند امری بی سابقه بوده است.

فرارو، این پدیده را به فال نیک می گیرد و امیدوار است که پدیده ی انتقاد جدی و واقعی از خود  و نیز انتقادپذیری ، از  جانب همه ی مسوولان و دستگاه ها  به یک اپیدمی در ایران امروز تبدیل شود.
این ، شرط لازم برای رفع مشکلات و معضلات فزاینده و کمرشکن سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است.

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ٧:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۳/٤