WELCOME TO MANAGEMENT

شخصی مدیریت اقتصاد عکس << WWW.SHAYESTE.NET >>

آدیداس


آدولف دسلر مغز متفکر اصلی نام تجاری آدیداس را مردم به عنوان پایه‌گذار صنعت لوازم ورزشی مدرن می‌شناسند.
 

نوجوانی وی در آلمان و در دوران رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی اول سپری شد. او در همین دوران به خانواده‌اش کمک می‌کرد که با استفاده از باقی مانده‌های کیف‌های ارتشی خود دمپایی درست کنند، ولی علاقه و اشتیاق او همیشه ورزش و به خصوص فوتبال بود. در سال 1920 ساخت کفش‌های ورزشی را شروع کرد. او علاوه بر استفاده از تجربیات شخصی‌اش با تعداد زیادی پزشک، مربی ورزشی و کارشناس ورزشی هم مشورت می‌کرد و از همان ابتدا روی کارآیی هر کفش برای هر ورزش به خصوص تاکید داشت، بنابراین برای انواع گوناگون ورزش مثل دو، تنیس یا فوتبال، کفش‌های متفاوتی طراحی کرد. در سال 1949 بود که آدیداس گروپ به عنوان یک شرکت به ثبت رسید.

دسلر با نوآوری‌های پیوسته و پایبندی به طراحی کفش‌های مناسب برای ورزش‌های مختلف، 

 

توانست آدیداس را پیشاپیش دیگران قرار دهد. مثلا در زمینه فوتبال دسلر متوجه شد که اگر زمین مرطوب باشد، کفش‌های معمولی فوتبال کارآیی کافی ندارد، بنابراین به فکر افتاد که به کف کفش‌ها، میخ‌های مخصوصی اضافه کند که به فوتبالیست‌ها کنترل و دقت عمل بیشتری بدهد و با همین کفش‌های جدید بود که تیم آلمان در جام جهانی 1954 به مقام قهرمانی رسید. 
درست مثل میخ‌های ته کفش‌های فوتبال این دسلر بود که برای اولین بار آج ویژه‌ای برای کفش‌های مخصوص ورزش دو طراحی کرد که به واسطه آن دوندگان می‌توانستند برای دویدن به دور محوطه کنترل بیشتری داشته باشند. 
هدف دیگر او این بود که کفش‌هایش از بهترین مواد اولیه، متناسب با نوع حرکت ساخته شوند و به همین دلیل روی انواع مواد اولیه‌ای که ممکن بود برتری یا ویژگی خاصی داشته باشند، از جمله پوست کوسه ماهی و حتی چرم کانگورو، هزاران آزمایش انجام داد و نتیجه مهم‌ترین اختراع او کفش‌های ورزشی نایلونی بود. 
دسلر تنها یک مخترع موفق نبود، بلکه از شم اقتصادی قوی هم برخوردار بود. او می‌دانست که اگر قرار باشد آدیداس کفش‌های کاملا متفاوت برای ورزش‌های مختلف ارائه دهد، می‌باید در تمامی آنها یک عنصر مشترک وجود داشته باشد. بنابراین به فکر ساختن سه نوار در کناره کفش‌ها افتاد؛ به طوری که هر کسی تنها با نگاه کردن به کفش بتواند تشخیص دهد که آنها آدیداس هستند. امروزه این سه نوار به عنوان لگوی شرکت آدیداس شناخته می‌شوند و دیگر کسی نیاز ندارد نام آدیداس را روی محصولات آن ببیند تا متوجه شود که این محصول را آدیداس تولید کرده است. 
امروز میراث دسلر هنوز به قوت خود باقی است و هنوز آدیداس تاکید زیادی روی جنبه کارآیی هر کدام از محصولاتش دارد (که در حال حاضر تمامی انواع پوشاک و کفش‌های ورزشی را شامل می‌شود) و در عین حال بازار آدیداس دیگر محدود به ورزشکاران نیست. در واقع امروز آدیداس به همان اندازه که یک نام ورزشی است، در زمینه مد هم نام معتبری محسوب می‌شود. در حال حاضر آدیداس تلاش می‌کند که بین مد بودن کفش‌ها و لباس‌هایش و کارآیی عملی و ورزشی آنها، تعادل برقرار کند و به جای اینکه سعی کند این موارد را درهم ادغام کند، برای تولیدات خود سه شاخه کارآیی ورزشی، میراث ورزشی و مد ورزشی را در نظر گرفته است. بخش کارآیی ورزشی، بر کارآیی و نوآوری متمرکز است، همان چیزی که آدیداس به واسطه آن معروف شده است. در بخش میراث ورزشی، آدیداس مدهای قدیمی‌تر را که حس و حال دوران مدرسه را القا می‌کند را به بازار می‌دهد و در بخش مد ورزشی، تولیدات آدیداس به طور مستقیم برای خریداران پیرو مد روز و با طراحی یوهیجی یاماموتو طراح معروف مد تهیه می‌شود. عمده‌ترین بخش آدیداس به بخش کارآیی ورزشی اختصاص دارد که 70 درصد کل فروش را شامل می‌شود. میراث ورزشی 25 درصد و مد ورزشی 5 درصد از بازار فروش آدیداس را تشکیل می‌دهند. 
پس از اینکه در دهه 80 دسلر پایه‌گذار آدیداس از دنیا رفت، کتی همسر او و فرزندانش اداره امور را بر عهده گرفتند. پس از آن در دهه 90، آدیداس تحت مدیریت اجرایی جدید خود یعنی لویس دریفوس دچار تحول شد و از تمرکز بر تولید و فروش به بازاریابی روی آورد. در زمینه بازاریابی آدیداس بر رخدادهای ورزشی تمرکز دارد. آدیداس اسپانسر رسمی جام جهانی فوتبال است و به طور انفرادی هم پشتیبان ستارگان ورزشی دنیا مثل دیوید بکهام (که به عنوان سخن گوی آدیداس با آنها یک قرارداد دائمی به مبلغ 161 میلیون دلار امضا کرده است) و ستاره بسکتبال آمریکا، تیم دانکن است. آدیداس در سال 1995 مانند بسیاری دیگر از برندهای موفق که ورود به دوران مدرن را با ارائه سهام در بازار بورس تجربه کردند، سهام خود را در بازار بورس فرانکفورت و پاریس عرضه کرد. در ادامه این روند مدرن‌سازی آدیداس به تعدادی ادغام و تصاحب دست زد که از آن جمله می‌توان به خرید سالومون گروپ و سپس فروش آن و همچنین خرید تیلر مید و ریبوک اشاره کرد. ادغام آدیداس با ریبوک در سال 2006 را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ آدیداس دانست. ادغام این دو برند مطرح با یکدیگر به شرکت این فرصت را می‌دهد که با ایجاد ویژگی‌های مکمل در این دو برند به بازار گسترده‌تری دست یابد و توانایی ارائه محصولات متنوع‌تری را به بازار داشته باشد.

منابع: کتاب سلاطین نام‌های تجاری

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۳:۳٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢۳


100 برند ارزشمند جهان

موسسه اینتربرند در تازه‌ترین گزارش خود 100 برند با ارزش جهان در سال 2011 میلادی را معرفی کرده است.
به گزارش ایسنا، براساس گزارش موسسه اینتربرند، کوکاکولا با ارزش برند 71 میلیارد و 861 میلیون دلار برای دوازدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفت. ارزش برند امسال این شرکت دو درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
در رده‌ دوم IBM با ارزش برند 69 میلیارد و 905 میلیون دلاری قرار گرفت که ارزش برند این شرکت نیز رشد 8 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
رده سوم نیز به مایکروسافت با ارزش 59 میلیارد و 87 میلیون دلار اختصاص یافته که ارزش برند این شرکت سه درصد افت را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
اما در میان 100 برند برتر جهان بیشترین افزایش ارزش مربوط به برند اپل بوده است. این برند در رده هشتم قرار گرفته و ارزش آن 33 میلیارد و 492 میلیون دلار است که 58 درصد رشد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
ارزش برند آمازون نیز با رشد 32 درصدی بالغ بر 12 میلیارد و 758 میلیون دلار شده است.
همچنین ارزش برند گوگل با رشد 27 درصدی به 55 میلیارد و 317 میلیون دلار رسید.
رده‌های چهارم تا دهم رده‌بندی اینتربرند نیز به برندهای گوگل، جنرال الکتریک، مک‌دونالد، اینتل، اپل، دیزنی و اچ‌.پی اختصاص یافت.
در میان خودروسازان 


برند تویوتا با ارزش 27 میلیارد و 764 میلیون دلار در رتبه 11 قرار گرفته است. ارزش برند این شرکت شش درصد افزایش یافته است.
برند خودروسازان به ترتیب رده: تویوتا 11، مرسدس بنز 12، بی.ام.و 15، هوندا 19، فورد 50، فولکس‌واگن 47، آئودی 59، هیوندای 61، پورشه 72، نیسان 90 و فراری 99 معرفی شد.
از دیگر شرکتهای تولیدی و صنعتی مطرح در این فهرست می‌توان به نوکیا 14، سامسونگ 17، ژیلت 16، پپسی 22، سونی 35، دل 43، نستله 55، آدیداس 60، یاهو 76 و هارلی دیویدسون 100 اشاره کرد.
پایین‌ترین ارزش برند در این فهرست 100 تایی با سه میلیارد و 512 میلیون دلار متعلق به شرکت آمریکایی هارلی دیویدسون است. در این فهرست شرکت‌هایی از کشورهای آمریکا، فنلاند، ژاپن، آلمان، فرانسه، کره‌جنوبی، سوئد، سوئیس، کانادا، هلند، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، تایوان و مکزیک حضور دارند.

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۳:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢۳


گران ترین مارک های لباس

 

http://www.iranvij.ir/upload/images/gv7z1dbnbh1zta4flkrj.jpg

 

 از آنجایی که قیمت محصولات این برندها در کاتالوگ هایشان فوق العاده گران است کسیکه یکی از لوازمش از چنین برند هایی باشد ثروتمند محسوب میشود.


این قرن 21 است ، عصر تکنولوژی اطلاعات و جهانی شدن ، مادی و مصرف است. مردم در تلاش برای ایجاد میلیون ها دلار هستند که بتوانند لوکس زندگی کنند. داشتن محصولاتی که توسط برندهای لوکس زیر تولید شده نمادی از طبقه بالا و وضعیت در چنین جامعه ای نظر گرفته شده است ، از آنجایی که قیمت محصولات این برندها در کاتالوگ هایشان  فوق العاده گران است کسیکه یکی از لوازمش از چنین برند هایی باشد ثروتمند محسوب میشود.

 


http://www.iranvij.ir/upload/images/sercqe8li2kyifdt43d7.jpg

1. Gucci
این نام تجاری در سال 1921 توسط Guccio گوچی در ایتالیا تاسیس شد. این برند  در سراسر جهان برای کالاهای چرمی  با کیفیت عالی و سبک مد ایتالیایی مشهور است. گوچی به عنوان بهترین نام تجاری ایتالیایی درنظر گرفته شده است است و در نمودار ایجاد شده توسط Interbrand که 100تا ازبهترین مارک های سراسر جهان را لیست کرده است، برگزیده میباشد. این امر در مورد تولید 2200000000 دلار را به طور سالانه تعمیم داده شده است.

http://www.iranvij.ir/upload/images/htpaaa7xurqstw01w5.jpg


2.  Louis Vuitton
این سبک مد فرانسوی مورد علاقه کسانی ست که معنای سبک و خود نمایی را میدانند. این برند مختص  عینک آفتابی ، کالاهای چرمی ، ساعت ، کفش میباشد. ال وی مونو که برای خود نشانی است و این برند را به نماد مجسمه تبدیل ساخته است. میگویند این شرکت محصولات خود را به بالاترین قیمت در این صنعت به فروش میرساند که  موید این حقیقت است که درآمد سالانه آن حدود 2.7 میلیارد دلارمیباشد.

http://www.iranvij.ir/upload/images/y5prt5z821myeiihrvmk.jpg


3. Chanel
Chanel برند مد معروف با آیکون کوکو Chanel است و بعنوان  ظریف ترین و شیک  ترین  برند در مد لباس زنانه در نظر گرفته می شود. Chanel  تولید بالایی در کالاهای لوکس ، عطر ، لباس و لوازم آرایشی و خیلی چیزهای دیگر دارد. اغراق  نیست اگر بگویم که  برندChanel یکی از برند های شناخته شده در سراسر جهان است.

http://www.iranvij.ir/upload/images/jdebupi0cv1mcoz8vec.jpg


4. Burberry
باربری یک نام برند لوکس بریتانیایی است که همه چیز از عطر و لباس تا زیورآلات را تولید میکند. محصولات این برند دارای  الگوی بسیار مشخصی است که توسط خانه مد در همه جا کپی شده است. درآمد شرکت یک میلیارد دلار در سال است.

http://www.iranvij.ir/upload/images/moiyexgaxo1dms2sr4i4.jpg


5. Fendi
Fendi یک برند ایتالیایی است  که بخاطر کیف های دستی خود بسیار شناخته شده است. فعالیت خود را از سال 1925  به صورت مختصر آغازکرد اما از زمانی که LVMH  مالکیت آن را گرفت در سراسر جهان به رسمیت شناخته شد. تولید Fendi حدود 338،500،000 دلار در سال است.

http://www.iranvij.ir/upload/images/ntkyrmgzn4khsj5myfs.jpg


6. Christian Dior
کریستین دیور در LVMH سهام دارد و دفتر مرکزی آن در پاریس است. این برند در سال 1946 تاسیس شد و بهترین ارایه همزمان مد و همچنین لوازم جانبی و کالاهای چرمی است. با بیش از 160 فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان ، تعجب آور نیست که درآمد آن حدود 18 میلیارد دلار در سال است.

http://www.iranvij.ir/upload/images/f213lsgy47c5d9yiv0p.jpg


7. پرادا Prada
پرادا یکی از برند های پرطرفدار در جهان نظر گرفته شده است است و بدون شک  یک مارک شناخته شده است. این برندتوسط یکی از آیکون های مد به نام ماریو پرادا تاسیس شد و سال هاست که لوازم جانبی چرم ، کلاه و کفش تولید میکند. پرادا 1700000000 دلار را به طور سالانه درامد دارد.

http://www.iranvij.ir/upload/images/uxhu86caegi6dp3tjzc.jpg


8. christion Louboutin
این طراح برای زنان کفش تولید میکند که بسیار زیبا هستند. در سال 1991 در فرانسه تاسیس شد، این کفش ها منحصر به فرد هستند زیرا کف همه آنها قرمز است. او می گوید که هدف اصلی او این است که زنان حس اعتماد به نفس  داشته باشندو نیازی به گفتن نیست ، اگر او توان داشتن این کفش ا دارد، چرا نباید خود رادر راس جهان احساس کند؟

http://www.iranvij.ir/upload/images/d0qebj3rkh8c5s41eux1.jpg


9. ورساچه Versace
جیانی ورساچه  برندی ایتالیایی است و در سال 1978 تاسیس شد. این برند محبوبیت فوری خود را پس از آن که اولین بوتیک افتتاح شد به دست اورد و امروز ، آن را در میان بهترین و گران ترین برندها در جهان است.  این شرکت هر چیزی که فکر ش را کنید تولید میکند کفش ، لباس تا عطر

http://www.iranvij.ir/upload/images/tdlmbrdd4cund6f775j3.jpg


10. هرمس Hermes
هرمس یک برند فرانسوی است که برای تولید خیره کننده ترین کیف ها و روسری شناخته شده است. عطر آنها آسمانی و چرم  آن نرم تر از پوست میباشد. لوگوی آن  در نوع خود متمایز است را در خود دارد و شرکت در حدود 2 میلیارد دلار در سال درامد دارد.

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۳:۳۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢۳


بازاریابی در یک محیط اقتصادی بی رونق

اینکه اعتقاد داشته باشید اقتصاد درحال رکود است یانه ، بیشتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه کسی باشید و یا اینکه اوضاع موجود ا قتصادی تا چه اندازه مستقیما" برکسب و کارتان اثر گذاشته باشد.اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را به پعنوان صاحب یک کسب و کار نگران می کند، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارک ببینید.

اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و درجهت مرتفع نمودن آن باشد، مطمئنا" درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با دیگران ازگردش بالنسبه بهتری برخوردار خواهد بود،زیرا فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می رسد.
درچنین شرایطی، اگر کالا یا خدمات شما به عنوان یک ضرورت شناخته نشود، آنگاه بایستی 

 

تلاش نمائید تا آنجا که می توانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبین خود توجیه و تفهیم نمائید. در این حالت بایستی یک مسئله را حل کنید، باید مرتفع نمودن نیاز مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را سر لوحه کار خود قرار داده و سعی نمائید صرفا برپرداخت هزینه های اثر بخش به عنوان راه کاری برای صرفه جوئی متمرکز شوید.

همچنین بایستی با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و نحوه رفتار وی با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جاروجنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تکرارویژگیهای محصول یا خدمات تان جز هزینه های اضافی حاصلی برایتان نخواهد داشت.باید خود و سازمان تان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان نیازمند آن هستند.این بدان معنی است که باید با هر وسیله ممکن از پرسشنامه،صندوق پیشنهادات و انتقادات،ارسال نامه یا پست الکترونیک،مصاحبه حضوری وتلفنی ویا .....  در یک ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه بدنبال آن هستند با خبر باشید تا بتوانید بموقع  عکس العمل متناسب داشته باشید.

درشرایط رکود اقتصادی، برنامه بازاریابی خود را برمعرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگیهای آن به مشتریان متمرکز ننمائید.درعوض به فکر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید.از همه مهمتر اینکه به هر حال لازم است  که ارتباط خود را همانطور که در بالا بدان اشاره شد با مشتریان موجود حفظ کنید، زیرا پس از این رکود،همین  دسته از مشتریان هستند که دوباره مخاطبین پروپا قرص شما خواهند بود.

علاوه بر اینها میتوانید درچنین موقعیت هائی به فعالیتهای صنفی بخصوص فعالیتهائی که نیازمند صرف هزینه نمی باشد و مرتفع نمودن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی برایتان حادث شده بود بپردازید. زیرا اینگونه اقدامات که خود از تکنیکهای بازاریابی بوده، اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی کار، معمولا امکان پذیر نیست.
در شرایط بد اقتصادی ، مردم عموما به دنبال بهانه ای برای شادی می گردند.از خلاقیت های خود استفاده نمائید و عرضه کالا و خدمات خود را با شادی عجین نموده، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نکنید که شما نه تنها می خواهید نیاز مردم را برآورده کنید، بلکه آنان برای خرید از شما  بایستی دلایل محکمی داشته باشند.

  
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۳:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٢۳


مستندنگاری 31 پیامبر مدفون در ایران

صحت و سقم وجود این پیامبران در ایران هنوز بدست نیامده است و مؤسسه ای به نام دایرة المعارف بقاع متبرکه در قم می‌تواند اطلاعات جمع‌آوری شده درباره این پیامبران را تأیید یا رد کند.

 

دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی تأکید کرد: اظهار نظر درباره صحت و سقم اطلاعات مربوط به پیامبران در حوزه اطلاعات هر کسی نیست بلکه باید فرد، عالم به علم "انساب" باشد علمی که حتی در حوزه‌های علمیه هم تدریس نمی‌شود اما خوشبختانه مدیرعامل مؤسسه دایرةالمعارف بقاع متبرکه، متخصص این علم است و یافته‌های مربوط به این پیامبران نیازمند تأیید ایشان است.

حجت‌الاسلام صابری گفت: طی نامه‌ای به مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی موضوع تهیه اسناد و اطلاعات پیامبران مدفون در ایران را اطلاع‌رسانی و از آن‌ها درخواست بودجه کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: اطلاعات مستند پیامبران مدفون در ایران در نهایت به صورت یک کتاب منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس طبق اطلاعاتی که هنوز مستند نیست از مجموع ۱۲۴ هزار پیامبر حدود ۳۱ پیامبر در ایران دفن شده‌اند که تعدادی از آن‌ها شامل:

"سیم و لام" در سمنان، "خالد بن سنان عبسی" در گلستان، "یوشع" در اصفهان، "حیقوق" در تویسرکان، "حجی" در همدان، "قیدار" در زنجان، "اشموئیل" در ساوه، "دانیال نبی" در خوزستان، "شعیب نبی" در خوزستان، "باحزقیل" در دزفول، "روبین" در میامی، "جرجیس" در شوشتر، "یونس" در گناباد، "یعقوب" در گرگان، "ابراهیم خلیل" در سوسنگرد، "اسحاق و اسماعیل" در جاده دزفول، "صالح پیامبر" در شوشتر، "ایوب" در بجنورد و... است.

ادامه مطلب   
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۱:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/۱٧


ارزش برندهای مشهور

ارزش برندهای مشهور

شاید برای شما جالب باشد که بزرگترین برندهای امروز، بعضا، توسط افراد معمولی، اما با یک عزم راسخ پدید آمده‌اند. خواهید دید که همه چیز از هیچ، به وجود آمده. البته امروز قرار نیست داستان خلقت هر کسب و کار را از سیر تا پیاز برای همدیگر تعریف کنیم.
ارزش برند، یکی از سرمایه‌های غیرقابل ‌لمس یک کسب و کار به شمار می‌رود؛ یعنی میزان پولی که سرمایه‌دارها برای نام تجاری یک کسب و کار (و نه کل کسب و کار) حاضرند، بپردازند.
به گزارش سه نسل، برای اینکه تصویر بهتری از نتیجه‌ی تلاش این کارآفرینان داشته باشید، به ارزش برند هر کدام از این کسب و کارها هم (به دلار) اشاره‌ای می‌کنیم. این ارزش‌گذاری از طریق اینتربرند که بزرگ‌ترین سازمان در دنیا برای رتبه‌بندی برندهاست، انجام شده. ارزش برند، یکی از سرمایه‌های غیرقابل ‌لمس یک کسب و کار به شمار می‌رود؛ یعنی میزان پولی که سرمایه‌دارها برای نام تجاری یک کسب و کار (و نه کل کسب و کار) حاضرند، بپردازند.

ادامه مطلب   
نویسنده : smr shayesteh ; ساعت ۱:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/۱٧